Jakie auto wybrać dla kuriera?

Jakie auto wybrać dla kuriera?

Branża pocztowa w ciągu ostatnich lat zdecydowanie się rozwinęła, za zdecydowaną większość udziału w rozwoju można uznać firmy kurierskie. Patrząc na logistykę przewozu paczek, kierowca dowożący przesyłkę do miejsca docelowego jest tutaj kluczowym elementem łańcucha dostaw.

Zastanówmy się więc, co może mu to najbardziej ułatwić? Polityka firmy? To też, ale przy codziennym użytkowaniu zdecydowanie liczy się najlepsze auto dla kuriera. Wraz z rozwojem branży każda firma produkująca auta ma coś do zaoferowania. W przypadku firmy Mercedes-Benz mamy ich naprawdę wiele.

Jaki samochód kurierski wybrać?

Bardzo proste pytanie, aczkolwiek nad odpowiedzią trzeba się trochę zastanowić. Mimo iż bierzemy pod lupę tylko gamę samochodów Mercedesa, jest ich sporo, a dodając do tego odpowiednią specyfikację techniczną oraz potrzeby, kurier z własnym autem, który chciałby tak pracować, musi podjąć odpowiedni wybór.

Mniejszy samochód kurierski

Wiele mniejszych Mercedesów można wybrać do przewozu paczek, klasa C kombi, klasa B, klasa A. Mimo tego bardziej skupiłbym się na dwóch modelach, z którego jeden jest dla mnie faworytem, a drugi bardzo daleką alternatywą, która jest świeżynką i może kusić:

  • Citan Furgon
  • Klasa T

Mniejsze auta kurierskie służą do przewozu zazwyczaj mniejszych paczek, i w ciaśniej zabudowanych miejscach. Zaletą jest mniejsze zużycie paliwa, z powodu niższej masy, i w podejściu manewrowania na pewno mniejsze ryzyko uszkodzeń zewnętrznych elementów nadwozia.

Wymieniłem klasę T bardziej jako alternatywę, ponieważ mimo iż ma składane tylne miejsca siedzące, oszczędne silniki benzynowe, oraz diesla, jest jednak autem dla rodziny. Jest dobry jeśli kurier z własnym autem, lubi wykorzystywać to auto również prywatnie.

Faworyt to oczywiście Citan furgon, który ma oszczędne silniki benzynowe, oraz diesla. Przede wszystkim silniki mają optymalną pojemność, nie są ani małe, ani duże. Moc, jaką uzyskują dzięki tworzeniu nowej technologii silników, zapewnia bardzo dobrą dynamikę mimo małego apetytu na paliwo. To dość ważne, ponieważ cena paliwa ostatnio lubi się zmieniać.

Ważna są również ułatwienia, które wręcz są dostosowane pod samochody kurierskie. Przestrzeń ładunkowa ma niską krawędź załadunku i jest łatwo dostępna. Również jej szerokość między nadkolami może się przydać do np. łatwiejszego przemieszczania palet, paczek, lub nieobijania delikatnych przesyłek. Możemy również skonfigurować, jakie dokładnie drzwi potrzebujemy. Mamy do wyboru:

  • Asymetryczne, dwuskrzydłowe drzwi tylne
  • Przesuwne po lewej i po prawej stronie
  • Okna w drzwiach tylnych
  • Tylna klapa z oknem

Bus kurierski

Jeśli chcemy coś większego, mamy do wyboru vito furgon, lub sprintera. Mimo iż oba są bardzo dobre, sprinter dzięki swojemu przeznaczeniu, i niższej cenie zdecydowanie wygrywa. Najmniejsza wersja sprintera jest porównywalna do vito, co nie znaczy, że go wykluczamy, jest po prostu bardziej komfortowa w obszarze kierowcy. Kurier z własnym autem, który poza godzinami pracy użytkuje samochód kurierski, prywatnie może widzieć w vito lepszą alternatywę niż sprinter.

Przejdźmy teraz do sprintera, silniki są wręcz stworzone pod wydajność, do wyboru mamy diesla, oraz wersję elektryczną. Diesle mają optymalną pojemność, można się pokusić o stwierdzenie, że jest idealna pod nadwozie furgon. Dynamika jest odpowiednia pod samochody kurierskie, wiele wariantów mocy skutecznie pomaga w konfigurowaniu. Oszczędność dzięki wykorzystaniu technologii mercedesa jest na najwyższym poziomie.

Wersja elektryczna pozwala na jeszcze większą oszczędność, a w dodatku pozwala na kreowanie jeszcze bardziej pozytywnego wizerunku, poza gwiazdą na masce. Ładowanie wcale nie jest czasochłonne, bo możemy go nawet w 20 minut doładować do 80 %, dzięki systemowi Combined Charging.

Konfigurując nadwozie możemy sobie pozwolić na 4 rodzaje długości, oraz 3 rodzaje wysokości. Napęd możemy wybrać na przednią, tylną, lub obie osie. Wspaniała niezależność, a gdy uwzględnimy, że chcemy napęd na przednie koła, to samochód kurierski ma niższą o 80 mm podłogę przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu mamy więcej miejsca na paczki.

Wpis powstał przy współpracy z Autoryzowanym dealerem Mercedesa Auto Frelik.